söndag 31 augusti 2014

United we stand!

Nu tänker alla, som läst vad jag skrivit tidigare, att nu skall han börja skriva om Manchester United igen! Inte då!

Jag tänkte skriva några rader om Eskilstuna United - det enda fotbollslag jag för närvarande går och tittar på i Eskilstuna!

Jag råkar sedan ca 30 år tillbaka i tiden, vara bekant med en av de ledande personerna i Eskilstuna United. Jag måste säga att det är roligt att lyssna på personer som har en vision. Det är ännu roligare att lyssna på personer som dessutom uppfyller visionerna!

Har sett United ett antal gånger denna säsong och jag måste säga att jag stundtals blivit imponerad av deras sätt att rulla boll!  Jag har en förkärlek till fotbollslag som verkligen försöker rulla runt bollen inom laget för att skapa chanser.

Som jag ser det så har United skapat sig en unik möjlighet genom att ha ett lag, som både kan rulla runt bollen och om det inte fungerar - kan man slå långbollar på en väldigt duktig  "targetplayer". Det enda som saknas är egentligen en riktigt vass avslutare som kan jobba ihop med "targetplayern".

Det finns alltid personer som skall hitta något att klaga på! I Uniteds fall är det i första hand avsaknaden av egna produkter, som man gillar att klaga på!  Tyvärr är det väl så att vill man nå riktigt långt - så måste man ta in folk utifrån, då man i nuläget inte kan producera egna talanger - som räcker till i Damallsvenskan.  Jag kan inte se något fel i detta - men man måste kanske ha ett tänk på att man skall få fram fler egna spelare på sikt. Men nu gäller det att etablera sig i Damallsvenskan!

Man kan inte låta bli att skänka herrfotbollen i Eskilstuna en tanke - tänk vad de skulle kunnat prestera - OM man hade kunnat samarbeta!  Men under alla år man varit med i fotbollsvärlden - så har alltid pengar och prestige gått först....

Jag rekommenderar ett besök på Tunavallen den 21 september då Eskilstuna United spelar mot FC Rosengård - med bland andra Marta.....

Nu kommer ett par rader om Manchester United - Det är tufft att vara supporter just nu! Det finns ingen glädje som är bättre än skadeglädjen - det har jag förstått....

Det kommer att ta tid - men Manchester United reser sig igen!  Någon gång måste en era ta slut - och det har den gjort....  20 st Ligavinster genom åren - är inte helt oävet!

Jag som varit supporter sedan åren före "Sir Alex" - tar det inte så hårt.. Det är väl svårare för de som endast har upplevt omåttliga framgångar..

Det är här som dessa två paroller kommer väl till pass!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar